Ato Başkanı Baran, Akbank "Birlikte Geleceğe" Buluşmalarına Katıldı
banner36
ATO Başkanı Gürsel Baran, Akbank'ın Türkiye'de her ölçekten işletmenin geleceğe hazırlanmasını desteklemek üzere farklı illerde ekonominin uzmanlarını iş dünyasının liderleriyle buluşturduğu "Birlikte Geleceğe Buluşmaları"nın Ankara toplantısına katıldı. Marriott Otel'de gerçekleşen ve iş dünyasında çok sayıda katılımcının yer aldığı toplantı, Akbank Genel Müdürü Kaan Gür'ün açılış konuşması ile başladı. ATO Başkanı Baran, toplantının ikinci bölümünde, Hürriyet Gazetesi Ekonomi Müdürü Sefer Levent'in moderatörlüğünde yapılan panele Akbank KOBİ Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Bülent Oğuz, Akbank Ticari Bankacılık Genel Müdürü Yardımcısı Çetin Düz, Kurumsal ve Yatırım Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Levent Çelebioğlu ile birlikte katıldı.

 

-DİJİTALLEŞMEYEN REKABETTE GERİ KALIR-

 

İş dünyası açısından dijitalleşme ve sürdürülebilirlik konularını ele alan Baran, dijitalleşmenin dünyada eğitimden sağlığa her alanda olduğu gibi ticaretin ve ekonominin de vazgeçilmez bir parçası olduğunu belirterek, "Dijitalleşmeyi görmezden gelen, rekabette geriye düşmeye mahkûmdur. Bu nedenle, güncel gelişmelere ayak uydurarak dijitalleşmenin sunduğu imkânlardan en iyi şekilde yararlanmak zorundayız" dedi.

 

Dijitalleşmenin, günümüz iş dünyasında işletmelerin başarısı, rekabet avantajı elde etmeleri ve sürdürülebilir büyümeleri açısından kritik rol oynadığını da kaydeden Baran, Elektronik İhracat İşletmecileri Derneği verilerine göre, e-ticaret sektörünün 2023 yılını bir önceki yıla göre yüzde 100 artışla, 1,6 trilyon TL'lik işlem hacmi ve 5,3 milyar adet sipariş ile kapattığını dile getirdi.

 

Baran, "E-ticaretin genel ticaret içindeki oranı yüzde 20'lere yükselerek her beş alışverişten biri internet üzerinden yapılır hale geldi. Dünya e-ticaret pazar büyüklüğünün ise 6 trilyon doları geçtiği ifade ediliyor. Dijital dönüşümle birlikte ortaya çıkan ve son dönemde tüm ilginin bu yöne evrildiği elektronik ticaret, oluşturduğu yeni iş kolları, yeni istihdam, yeni uzmanlık alanları ve yeni pazarlar sayesinde sektörlere önemli bir dinamizm katıyor" diye konuştu.

 

-"TÜRKİYE'DE E-TİCARET YAPAN İŞLETMELERİN YÜZDE 8,5'İ ANKARA'DA"-

 

ATO Başkanı Baran, Ankara Ticaret Odası olarak üyelerin ve Başkentin gelişimine yönelik yürüttükleri çalışmalar arasında, ihracatı özellikle de e-ihracatı artırmanın ATO'nun gündeminde değişmez biçimde yer aldığını ve yeni halkalar ekleyerek güçlendirdikleri bir konu olduğunu belirtti. ATO'nun başkentin ticaretini geliştirmek için yürüttüğü çalışmalardan bahseden Baran, "Üyelerimizin dijital dünyaya uyum sağlamasını, ticarette büyümesini ve gelişmesini, yeni pazarlara açılmasını, küresel ticaretten aldığımız payın artmasını hedefliyoruz. Bu amaç doğrultusunda da çalışmalar, projeler hayata geçiriyoruz. 2020 öncesinde Ankara'da e-ticaret yapan işletme sayısı 6 bin civarında idi. Ankara Ticaret Odası olarak bizim de katkımız ve desteğimizle bu sayı 44 bini aştı. Bu sayı bugün tahmin ediyorum 50 bini aşmıştır. Ankara, Türkiye genelinde kıyaslama yapılırsa e-ticaret yapan işletme sayısı olarak İstanbul'un ardından ikinci sırada yer alıyor. Türkiye'deki e-ticaret yapan işletmelerin yüzde 8,5'i Ankara'da" dedi.

 

Küresel rekabette söz sahibi olmanın, kalkınma ve sürdürülebilir geleceği inşa etmenin üretimden ticarete kadar her alanda teknolojiyi kullanarak ancak mümkün olabileceğine dikkat çeken Baran, "Ankara Ticaret Odası olarak, firmalarımızın dijitalleşme ve sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olma konusunda kararlılığımızı çalışmalarımızla ortaya koyuyoruz. Bugüne kadar attığımız adımlar, verdiğimiz desteklerle ve ilerleyen dönemde gerçekleştireceğimiz çalışmalarla, Ankara'yı Türkiye'nin dijitalleşme ve sürdürülebilirlik öncüsü şehirlerinden biri haline getirmeyi amaçlıyoruz" diye konuştu.

ATO 
Anahtar Kelimeler:
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.